Blumfeld a Břehy Gangy
V rámci projektu Bušení do železné opony byly 9. června 2003 ve světové premiéře uvedeny dvě opery – Blumfeld Marka Keprta a Břehy Gangy Michaela Keprta.
Autor opery BLUMFELD Marek Keprt rovněž napsal libreto z různých textů Franze Kafky. Na realizaci se podíleli dirigent Michael Keprt, režisér Pierre Nadaud a výtvarník Vladimír Němeček. V hlavních rolích účinkovaly Jaroslava Maxová jako Blumfeld a Věra Nováková jako Žena.
Hudebně taneční baladu BŘEHY GANGY komponoval Michael Keprt. Libreto napsal skladatel podle balady Dev Paria od J. W. Goetheho. Režie Adéla Stodolová. V hlavních rolích - Josef Moravec (Paria); Jiří Kalendovský (Brahman); Jitka Soběhartová (Matka) a Jan Ondráček (Syn, Recitátor).
V letech 1992-2000 vystudoval Universität für Musik ve Vídni obor kompozice (Ivan Eröd a Dieter Kaufmann) a klavír (Alexander Jenner a Carmen Graf-Adnet). Své vzdělání si rozšířil na mistrovských kurzech ve Vídni (Alexander Jenner), v Luzernu (James Tocco) a Budapešti (Csaba Király). Za své kompozice získal několik ocenění ve skladatelské soutěži Generace a dvakrát stipendium Nadace Albana Berga, jeho skladby byly provedeny v řadě evropských zemí (např. v Rakousku, Švýcarsku, Nizozemí) a v USA. V současné době působí na katedře muzikologie Filozofické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci jako pedagog teoretických předmětů a doktorand, zároveň vyučuje klavír a hudební teorii na Církevní střední varhanické škole v Opavě.
Již jako žák gymnasia v Olomouci soukromě studoval skladbu a hudební teorii u Pavla Čotka, profesionální hudební vzdělání získal na HAMU v Praze v oboru dirigování (Radomil Eliška, Fratišek Vajnar) a kompozice (Ivan Kurz). V letech 1992-1999 působil jako sbormistr Pražského pěveckého sboru Smetana, 1994-1999 Pěveckého sdružení pražských učitelů, s nimiž realizoval četná koncertní vystoupení doma i v zahraničí. Od ukončení HAMU (1997) pracoval jako sbormistr ve Státní opeře Praha, kde od sezóny 2002/2003 působí jako dirigent (Britten – Utahování šroubu, Verdi – Nabucco, Un ballo in maschera, Rigoletto, La Traviata). Vlastní skladatelská tvorba zahrnuje žánry komorní, vokální i orchestrální (symfonický triptych Ostrov mrtvých, Nereidy a Tritóni, Zahrada Hesperidek, dále Missa brevis pro dětský sbor a varhany, Sextet pro dechové nástroje, Veni, sancte spiritus pro smíšený sbor). Tvůrčí podněty hledá často ve sféře výtvarného umění, styl skladeb je do značné míry ovlivněn transformací výtvarných postupů v hudebně kompoziční (Isenheimský oltář M. Grünewalda, Zrození Venuše podle S. Boticelliho). Michael Keprt byl za svou práci několikrát oceněn v celostátní soutěži Generace; symfonická báseň V dál… byla zařazena na přehlídku Mladé pódium Karlovy Vary 1997. Dvě části symfonického triptychu byly pod názvem Images poetiques prezentovány na mezinárodní tribuně skladatelů v Paříži 1998 a byly následně vysílány rozhlasovými stanicemi v Kanadě, Portugalsku, Řecku a Turecku.
Časopis 44 - rubriky
Časopis 44 - sekce
DIVADLO
Zřít do tmy s režisérem Adamem Svozilem
Tvorbu režiséra Adama Svozila sleduji už od jeho studií na DAMU, kdy jsem v divadle DISK viděla inscenaci souč celý článek
HUDBA
Jana Koubková výročí
Intimní portrét Jany K.
Legendární jazzová zpěvačka Jana Koubková oslaví za dva dny osmdesáté narozeniny. D celý článek
LITERATURA/UMĚNÍ
Hovory s TGM
Hovory s TGM
Jedno neobyčejné setkání dvou ikon první republiky – podle knihy Karla Čapka (2018). V r celý článek